Hidastamista

En ole viime aikoina päivittänyt blogiani kovinkaan ahkerasti. Syynä on ennen kaikkea se, että elämässäni on ollut aikamoista myllerrystä, hyvässä ja huonossa. Olen myös lukenut vähemmän. Suurin osa lukemastani on ollut tietokirjoja, joista on minusta työlästä blogata mitään.
      Toisaalta asetan itselleni kauheat paineet bloggaamisen ja lukemisen suhteen. Olen hiljalleen alkanut ymmärtää, että enemmän voikin olla vähemmän. Luen niin nopeasti, etten saa pureskeltua lukemaani kunnolla. Olen toki luonnostanikin nopea lukija, mutta tahallinen hidastaminen voisi tehdä hyvää. Olen ajatellut heittäytyväni aivan mahdottomaksi ja lukea niin hitaasti kuin mahdollista ja mahdollisesti tekemään muistiinpanoja sekä laittamaan muistilappusia kirjan väliin. Kaipaan perusteellisuutta ja hiomista. Olen elämässäni tietyissä asioissa vauhkonnut ympäriinsä, henkisesti ainakin. Sitä paitsi YO-lukeminen on taas aivan kulman takana ja vie todennäköisesti valtavasti aikaa ja energiaa.
     Toivon teidän ymmärtävän. Vähän minua pelottaa, koska teitä on noin paljon ja pelkään teidän turhautuvan ja kyllästyvän harvatahtisuuteen. Tunnen kuitenkin tekeväni oikein. Haluan muuten kiittää, miten monta teitä todellakin on, melkein sata! En olisi koskaan voinut uskoa. :)

weheartit.com

Kommentit

Suketus sanoi…
No stress! :)

Tosin olen itse paraskin puhuja, sillä graduni on aivan viimeisen rutistuksen vaiheessa ja viimeisen reilun viikon olen hakannut sitä eteenpäin maksimisykkeellä. Nyt tämän viikonlopun relaan, mutta maanantaina jatkuu... (Ja stressiä, sitä on!)

Blogimaailma on toki kinkkinen, mutta itse haluan uskoa siihen, ettei bloggaajan muuttuva tilanne/vauhti/aktiivisuus/whatever vaikuta loppujen lopuksi niin paljon kuin se sisältö ja intensiteetti, halu harrastaa, lukea ja kirjoittaa. Eli ei varmaankaan tarvitse pelätä lukijoiden reaktioita, etenkään täällä kirjablogimaailmassa. Minä ainakin jaksan odottaa. ;)

Mukavaa viikonlopun jatkoa ja jaksamista!
Anki sanoi…
Kiitos, Suketus!
Aina on kuitenkin kuunneltava itseään. Uskoisin bloggauksieni laadunkin paranevan näin. :)
Pihi nainen sanoi…
Komppaan Suketusta, ei me lukijat mihinkään lähdetä vaikka hidastat tahtia :) Minä puolestani "kipuilen" blogini kanssa siinä, että tiedän monen lukevan sitä kirjablogina ja silti tungen sinne kaikkea muutakin. Pelkään lukijoitteni pian kyllästyvän sillisalaattiini.
Anki sanoi…
Ymmärrän hyvin huolesi, mutta uskon etteivät ihmiset noin vain kyllästy. Itse seimin ylipäänsä kaikista blogeista kiinnostavimmat jutut, enhän muuten ehtisi muuta tekemäänkään kuin lukemaan blogeja! :D Minusta on sitä paitsi toisinaan kiintoisaakin, jos mukana on muutakin kuin yhtä juttua.
Kuutar sanoi…
Samaa mieltä yllä olevien kanssa, varsinkin, kun itsellänikin tuppaa olemaan taukoja bloggaamisessa. Opiskelut nyt vaan vie leijonan osan ajasta, erityisesti näin loppusuoralla, kun opinnäytetyö ja viimeiset kurssit on menossa.

Eli ei huolta, miekin uskon että lukijat jaksavat pysyä kelkassa hitaammallakin tahdolla. :)
Anki sanoi…
Kuutar, olen samaa mieltä. Opiskelu tosissaan syö naista ajoittain...
Ota aikasi, eivät lukijat minnekään katoa :--) Itsekin huomasin, että kirjablogin myötä olen lukenut entistä enemmän. Mutta se on myös tuonut tiettyä painettua. "Viime kuussa luin kuusi kirjaa, tässä kuussa on luettava enemmän kuin viime kuussa" ja sitten tulee luettuja kirjoja kauhealla vauhdilla niin, ettei ehdi ajatella mistä se edes kertoo.

Jaksamista syksyyn, toivottavasti syksystäsi tulee suloinen!
Ps! Onko sulla tuo HLBTI-kirjallisuuslista vielä tallessa? Jostain syystä blogger sanoo, ettei sivua ole nähtävissä, mutta mua hirmuisesti kiinnostaisi, mitä kaikkea tuo lista pitää sisällään! :-)
Anki sanoi…
Wilmer: Kiitoksia ja tervetuloa lukemaan!
Oho, kyllä sen listan pitäisi olla luettavissa... Yritänpä katsoa, mikä mättäää.
Reeta sanoi…
Minä olen itse asiassa ihan iloinen, jos suosikkiblogini eivät päivitä kovin usein, kun en itsekään ehdi niitä tarpeeksi usein lukemaan! ;-)

Eli ei hätää, minä ainakin pidän blogisi lukulistalla, vaikka päivittäisit vain kerran kahdessa kuukaudessa. Puolen vuoden hiljaisuuden jälkeen yleensä päättelen, että kyseinen blogi on ehkä lopetettu, mutta muuten ei hätää.

Hitaampi lukeminen tekisi varmaan monellekin bloggajalle (itseni mukaan lukien!) vain hyvää :-)
Annika sanoi…
Sulle on jotain pientä blogissani :)
Anki sanoi…
Reeta: Hyvä tietää. :) Olet kyllä oikeassa, itsellänikin on niin monia seurattavia blogeja, etten lue kaikkia päivityksiä kuin kaikkein parhaimmista ja kiinnostavimmista.

Annika: Kiitos ♥

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Mila Teräs - Amiraali

Kirjabloggaajien klassikkohaaste 18 (31.1.2024) Ilmoittautuminen!

Kirjabloggaajien klassikkohaaste osa 18: KOONTI