Palanen minusta -haaste

Ihana kaverini Jenni heitti minua tällä haasteella, ja vastaan siihen nyt tuoreeltaan. Pahoittelut pitkästä blogitauosta! Saa nähdä, milloin innostun taas bloggaamaan.

1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.

2. Pitää vastata myös haastajan 11 kysymykseen.

3. Haastetun tulee keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.

4.  Heidän pitää valita 11 bloggaajaa, joilla on alle 200 lukijaa/seuraajaa.

5. Sinun pitää kertoa kenet olet haastanut.

6. Ei takaisin haastamista.



Olen jo aiemminkin kertonut itsestäni 11 faktaa, mutta koetan nyt keksiä jotain uutta.

1. Olen todella herkkä ihminen kaikin puolin. 

2. Minua itkettää helposti, mutta itkeminen ei ole minulle helppoa.

3. Minulla on sanalla sanoen mauton huumorintaju, ellei suorastaan alhainen. Lähes kaikki epäkorrekti on hauskaa, kuten rasistiset ja homofobiset vitsit, vaikken siis ole oikeasti rasisti enkä homofobi.

4. Minä, makeiden (alkoholi)juomien vannoutunut ystävä, olen oppinut tykkäämään kaljasta ja kuivasta siideristä. Makeat juomat eivät enää maistu hyvältä.

5. Minulla on kaksi korostunutta aistia, kuulo ja tunto.

6. Yllä mainitun vuoksi kovat äänet ja hälinä ovat usein hankalia sietää. Hyvän tuntoaistin vuoksi minulla on myös matala kipukynnys.

7. Olen sopivissa olosuhteissa vähän liiankin hyvä eläytymään taiteeseen. Siksi välttelen nykyisin rankempia aiheita. En kerta kaikkiaan käsitä, miten olen voinut lukea niin paljon kirjoja esimerkiksi raiskauksista!

8. Olen liukunut tiukasta ja ahdasmielisestä ateismista avoimeen ja uteliaaseen agnostisismiin.

9. Rakastan dramaattisuutta (fiktiossa). Todennäköisesti enemmistö ihmisistä laskee melodramaattiseksi sen, mitä minä pidän juuri sopivasti dramaattisena. Ei olekaan ihme, että rakastan mahtipontista musiikkia, esimerkiksi sinfonista metallia ja oopperaa.

10. En kuitenkaan kaipaa minkään sortin draamaa omaan elämääni.

11. Haluaisin osata laulaa, koska laulaminen on kivaa ja mahtava tapa purkaa tuntojaan. 

~~~~~

Sitten Jennin kysymyksiin!

1.Suosikki vlogaaja/tubettaja?
- En oikein seuraa sellaisia, mutta Simone Simonsin (Epican laulajan) vblogia seurasin aiemmin melko aktiivisesti.

2.Jos saisit yhden päivän elää joko musikaalissa tai olla vastakkaisen sukupuolen edustaja niin kumman valitsisit?

- No aivan ehdottomasti olisin vastakkaisen sukupuolen edustaja! On elämäni tragedia, etten voi koskaan elää päivää miehenä, kuten tahtoisin. Olisi hauska saada tietää, miten sukupuoli vaikuttaa ajatteluun - tai vaikuttaako se edes ollenkaan.

3.Maailman kaunein sana?

- Ei saa kysyä kielihullulta tällaista! En millään voi sanoa täydellisesti kauneinta, mutta etiäinen on yksi hyvä vaihtoehto. Pakko mainita vielä, että saksan kaipuuta tarkoittava sana die Sehnsucht on erittäin kaunis ja kuulostaa täsmälleen siltä, mitä se merkitseekin.

4.Jos sie ja Sarah Jessica Parker tappelisitte niin miten kävisi?





- Kun en tiedä Sarah Jessica Parkerista mitään, niin mahdoton sanoa. Olen kyllä onnettoman huono suuttumaan ja riitelemään, joten minä kai siinä altavastaajaksi jäisin.

5.Miksi perustit blogisi?
- Olen ollut kirjahullu niin kauan kuin olen osannut lukea. Blogin perustamisen aikoihin minulla ei kuitenkaan ollut oikein ketään, jonka kanssa keskustella kirjallisuudesta. Siksi päätin kirjoittaa aiheesta.


6.Miten paljon välitä siitä miltä ihminen näyttää?
- Voi kun olisin niin hyvä ihminen, että voisin vastata "en juuri ollenkaan". Mutta minussa on pinnallisuuteni ja olen myös esteetikko. Valitettavasti siis tuttavuuden alussa ihmisen ulkonäkö saa turhan paljon painoarvoa. Tosin puolustaudun sillä, ettei tuntemattomasta voi aluksi nähdä muuta. Sitten, jos tuttavuus syvenee ja ihmisestä tulee tärkeä, asia alkaa menettää merkitystään yhä enemmän.

7.Missä näet itsesi 8-vuoden päästä?

- Tähän on tässä elämäntilanteessa joltisenkin pelottavaa vastata. Toivottavasti olisin valmistunut ja töissä, onnellinen. Niin, toivottavasti. 

8.Muumilaakson paras asukas?

- Nyt tuli paha. Pidän kovasti muun muassa Muumimammasta ja Hemulista, mutta paras lienee silti Nuuskamuikkunen. Kaikkien Muumilaakson koheltajien joukossa Muikkunen on varsin levollinen, vakaa ja erittäin viisas henkilö. Tämä lainaus Nuuskamuikkuselta on yksi henkeäsalpaavimmista sitaateista ja ajatuksista koko maailmassa:
"Minä omistan kaiken mitä näen ja mistä pidän. Minä omistan koko maailman." 

9.Kuinka usein katsot peiliin päivän aikana?

- En yleensä kovin usein, naiseksi ainakaan. Varmaan sellaiset 3-6 kertaa.

10.Sähköt on pois viikon.Miten reagoisit?

- Kauhea ajatus, koska niin moni asia toimii sähköllä. Ruualle kävisi huonosti... Olisin siis varsin kauhuissani, mutta kyllähän siitä jotenkin selviäisi.

11.Suosikki joululaulusi?

- Taas tolkuttoman vaikea kysymys! En siedä iloisia tonttulauluja tai muita rallatuksia. Vaikken ole uskossa, rakastan hartaita joululauluja. Kyllä se taitaa tuonne Varpuseen jouluaamuna kallistua, vaikka Heinillä härkien on lapsesta asti tuonut myös kylmiä väreitä. 

~~~~~

Minun kysymykseni haastetuille

1. Uskotko kohtaloon?
2. Jos saisit mahdollisuuden palata takaisin johonkin menneisyyden hetkeen, tekisitkö sen?
3. Mistä saat jaksamista tähän Suomen synkkään syksyyn ja talveen?
4. Oletko jouluihminen?
5. Jos sinun ei tarvitsisi lainkaan piitata elämän tosiasioista (esim. sosiaalisista normeista/pakotteista), mitä tekisit elämässäsi? 
6. Mikä tekee elämästä merkityksellisen?
7. Jos tietäisit kuolevasi aivan pian, mitä haluaisit vielä tehdä?
8. Uskotko, että on olemassa jotain yliluonnollista tai Jumalan kaltaista?
9. Onko rakkaus sitä, että antaa toisen pilata elämänsä (kuten Anna-Leena Härkönen on Ei kiitos!- kirjassaan kirjoittanut)?
10. Jos voisit tavata yhden fiktiivisen henkilön, kenet tapaisit?
11. Onko olemassa laulua, joka saa sinut itkemään? Jos on, niin mikä?

~~~~~

Haastetut

Hannele 
Suketus 
Noora 
Maijuemilia 
Moira Hermione 
Lumira

Kaisla
Nebula 
Hreathemus 
Joana 
Siren

Kommentit

Kiitti, onpa kivat vastausesi, minunkin huumoritaju ihan oma. Taidan vastata suomeksi.... paratiisissani :)
Anki sanoi…
Selvä, Hannele. :) Tulen sitten katsomaan sinne.
niin, vastasin tänne:
http://hannelenparatiisi.blogspot.se/
Tuo Nuuskamuikkusen sitaatti on minustakin upea <3
niin, Anki, löystkö vastaukseni sinun haasteesi?

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Mila Teräs - Amiraali

Kirjabloggaajien klassikkohaaste 18 (31.1.2024) Ilmoittautuminen!

Kirjabloggaajien klassikkohaaste osa 18: KOONTI