Virpi Vairinen - Kaikki tapahtuu niin paljon

 Graafinen suunnittelu: Arja Karhumaa. Poesia 2021.

Tästä runokokoelmasta minulla ei ole paljoakaan sanottavaa. Se osoittautui niin käsittämättömäksi, että sitä on vaikea kuvailla. Yritän kuitenkin.

Runot ovat pieniä fragmentteja, joissa toistuu läsnäolon ja poissaolon vuorottelu. Some ja viestintäkanavat ovat voimakkaasti mukana. Tästä en jotenkin pitänyt ollenkaan.

Jossain vaiheessa runonpuhujan rakastettu ilmeisesti kuolee. Tätä seuraa dadaistinen, aivan sekopäinen osio, jossa ei ole mitään järkeä. Viimeistään tässä vaiheessa putosin tyystin kärryiltä.

En siis saanut tästä oikein mitään irti, olin liikaa mukavuusalueeni ulkopuolella. Harmi.

Kommentit

dadaistiset osat on vaan luettava, äännellä ääneen, löytää rytmi
Anki sanoi…
Minulle osoittautui liian vaikeaksi. :D
Minä luen tosi vähän runoja, ehkä yksi syy siihen on että olen liiaksi törmännyt tälläisiin liian kryptisiin runoteoksiin.

Itse asiassa tämän esittelemäsi kirjan nimikin jo hämmentää!
Anki sanoi…
Joo, tällä on aika kuvaava nimi :D Minä tykkään vanhemmasta runoudesta, siitä yleensä ymmärtää jotain!

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Mila Teräs - Amiraali

Kirjabloggaajien klassikkohaaste 18 (31.1.2024) Ilmoittautuminen!

Runohaaste Eino Leinon ja runon ja suven päivänä 6.7.2023!