Marraskuun luetut

Viimeinkin tämä kuukausista kamalin on ohi! En ole marraskuun ystävä ollenkaan. En ymmärrä sanontaa huhtikuu on kuukausista julmin... Kyllä se marraskuu julmin on.
Mutta siis, takaisin kirjojen pariin. Tämä kuukausi on ollut sentään lukuisa! Yhteensä kuusi kirjaa, mikä on oikein hieno saldo minulle. :) Kaikenlaisia mukavia kirjoja on tullutkin luettua. Olen häpeämättömän ylpeä Saatana saapuu Moskovaan lukemisesta. Olen nyt siis lukenut jopa kaksi venäläistä klassikkoa! Matti Mäkelän Rakkausromaani oli ehdottomasti kuukauden hämmentävin lukukokemus, ja epäilemättä koko vuodenkin. Pieni suklaapuoti oli ihana ja suloinen. Majankanvartija oli viisas pieni kirja, joka vaati hitaampaa lukemista. Varjoissa vaeltaja oli ehkäpä paras lukukokemus. Se imaisi mukaansa ja sai sekä viihtymään että pohtimaan. Paremmin ei oikeastaan voisi ollakaan. Sokerina pohjalla on upea runokirja Luumupuu kukkii, se muistelee sinua. Sitä suosittelen lämpimästi niillekin, jotka ovat ennakkoluuloisia runoja kohtaan.
PS: Lämpimästi tervetuloa kaikille uusille lukijoille! :)

Kommentit

Laura / Lukuisa sanoi…
Olisipa mukavaa ryhdistäytyä itsekin venäläisten klassikkojen suhteen. Aloitin joskus vuosia sitten Saatana saapuu Moskovaan, mutta se jäi sitten kesken ;/

Mielenkiintoisen kuuloisia kirjoja olet lukenut! Vain Pienen suklaapuodin olen itsekin lukenut.
Leena Lumi sanoi…
Saatana saapuu Moskovaan on melkein ainoa kirja, jota en saa ikinä luettua. Ja olen todella yrittänyt!

Minä ylitin itseni kirjoissa, mutta jouluulla taitaakin sitten olla kirjojen suhteen aika hiljaista.

Mukavaa joulukuuta sinulle!
Anki sanoi…
Laura: Jännä, että tuo Saatana saapuu Moskovaan on niin monelle niin kova luu. Minusta se oli klassikoksi sujuva ja pidin varsinkin kielestä. Saas nähdä, miten innostuu lukemaan noita muita venäläisiä klassikkoja. :D

Leena: Ja sinulla taisi olla Syrjästäkatsojan tarina sellainen huippukirja, joka taas minulta jäi kesken ainakin kahdesti. Kolmannella kerralla luin sitten loppuun suunnilleen siitä, mihin olin toisella kerralla jäänyt. :D Tällaista se joskus on.

Hyvää joulukuuta sinullekin!

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Mila Teräs - Amiraali

Kirjabloggaajien klassikkohaaste 18 (31.1.2024) Ilmoittautuminen!

Kirjabloggaajien klassikkohaaste osa 18: KOONTI